Menu
Close

Rejestracja

Close

Sala uszyta na miarę, czyli różne ustawienia sal konferencyjnych

baner_uklad_sali_meetingpl

14 wrz Sala uszyta na miarę, czyli różne ustawienia sal konferencyjnych

Indywidualne podejście do każdego wydarzenia jest kluczem do osiągnięcia sukcesu

Powyższe motto przekłada się również na sposób wykorzystania przestrzeni, a mówiąc o przestrzeni i projektowaniu wydarzenia bezwzględnie musimy uwzględnić sposób ustawienia sali. Co więcej, będzie to konieczne aby w pierwszej kolejności dobrać odpowiednie obiekty (bo  jeśli sala mieści 100 osób w ustawieniu konferencyjnym, to w układzie szkolnym pomieści zdecydowanie mniej). Zanim zdecydujemy się na konkretne ustawienie, powinniśmy odpowiedzieć na kilka pytań: jaki jest cel wydarzenia, jak powinna wyglądać interakcja  prowadzącego z uczestnikami, czy uczestnicy wydarzenia będą notować lub korzystać z komputera. Tym samym będziemy w stanie odpowiedzieć na pytanie, które ustawienie  zapewni najwyższy komfort oraz swobodę zarówno uczestnikom jak i prowadzącym.

Aby ułatwić Wam dobór odpowiedniego ustawienia, poniżej znajdziecie „ściągę” prezentującą typy oraz ich podstawowe zalety i wady.

Teatr
(Auditorium Style, Theatre style)

Wykorzystanie: prezentacje produktów, konferencje, kongresy,
Liczba uczestników: dowolna liczba delegatów, choć częściej dotyczy większych wydarzeń,
Kształt: maksymalne wykorzystanie przestrzeni poprzez ustawienie krzeseł przed stanowiskiem prelegenta w równoległych rzędach,
Zalety: dobre rozwiązanie dla dużej liczby słuchaczy,
Wady: konieczność zapewnienia podwyższenia dla mówcy, brak przestrzeni do robienia notatek, mniejsza możliwość uaktywniania uczestników,

Podkowa
(U-shape)

Wykorzystanie: zebrania zarządu, spotkania grup dyskusyjnych, podczas których ważną rolę odgrywa mówca,
Liczba uczestników: spotkania małe i średnie, wymagające przestrzeni do pracy podczas spotkania (notatki, laptop) oraz udogodnień audiowizualnych w celu przeprowadzenia prezentacji,
Kształt: równolegle do ścian ustawione blaty stołów przy których znajdują się krzesła, wykorzystanie trzech stron pomieszczenia,
Zalety: porządek w przestrzeni pracy, możliwość dyskusji bezpośredniej między prowadzącym a uczestnikami oraz idealne rozwiązanie aby czynnie angażować uczestników w prezentację audiowizualną,
Wady: niestety ogranicza liczbę uczestników do średnich grup,

Rada nadzorcza
(Boardroom Style)

Wykorzystanie: zebrania o charakterze oficjalnym,
Liczba uczestników: konferencje dla niewielkiej grupy osób,
Kształt: uczestnicy zasiadają po dwóch stronach stołu naprzeciwko siebie,
Zalety: dobry wzajemny kontakt uczestników,
Wady: mała możliwość wykorzystania prezentacji audiowizualnych, nie ma miejsca dla mówcy i nie sprawdza się w przypadku większych grup,

Klasa
(Classroom Style)

Wykorzystanie: zebrania, spotkania edukacyjne wymagające przestrzeni do pracy (laptop, notes)
Liczba uczestników: małe lub średnie grupy słuchaczy na dużej przestrzeni,
Kształt: rzędy stołów z krzesłami ustawionych równolegle do przestrzeni jaką u czoła sali zajmuje mówca,
Zalety: prowadzący ma lepszy widok na uczestników spotkania, idealne na długie sesje, pozwala umieścić na stołach napoje i materiały szkoleniowe lub reklamowe,
Wady: uczestnicy nie widzą siebie nawzajem,

Bankiet I
(Banquet Style, Dinner/Dance Layout)

Wykorzystanie: spotkania z cateringiem, uroczyste kolacje, gale
Liczba uczestników: zależy jedynie od wielkości sali,
Kształt: uczestnicy siedzą wokół okrągłych stołów rozmieszczonych w sali,
Zalety: możliwość zapewnienia wygodnego zasiadania uczestników i swobodnego spożywania posiłku podczas jednoczesnego uczestniczenia w wydarzeniu,
Wady: nie wszyscy uczestnicy mogą być przodem do mówcy,

Bankiet II
(Cabaret Style)

Wykorzystanie: kolacje połączone z dłuższymi występami lub przemowami na scenie,
Liczba uczestników: zależy jedynie od wielkości sali,
Kształt: wokół okrągłych stołów krzesła rozlokowane są tak aby wszyscy zasiadający byli przodem do sceny, po środku pozostawiona jest pusta przestrzeń,
Zalety: możliwość zapewnienia wygodnego zasiadania uczestników i swobodnego spożywania posiłku podczas jednoczesnego uczestniczenia w wydarzeniu,
Wady: mniejsza ilość uczestników ze względu na specyfikację stołów i ograniczenie przestrzeni z krzesłami,

Koktajl
(Stand-up Reception)

Wykorzystanie: nieformalne spotkania z poczęstunkiem, popularne podczas uprawiania „networkingu”,
Liczba uczestników: większe grupy uczestników,
Kształt: stoły o podwyższonym blacie, przystosowane do pozycji stojącej, brak krzeseł,
Zalety: pełna socjalizacja uczestników i swoboda poruszania się po pomieszczeniu, możliwość spożywania podawanych przekąsek bez konieczności zasiadania na krześle,
Wady: brak przestrzeni do notowania, brak miejsc siedzących,

Autorski

Czasami wydarzenie, wymaga połączenia kliku z powyższych, taką kombinację nazywamy układem autorskim. Przedstawiciele Obiektów często stosują taki układ w sytuacji gdy sala posiada niestandardowe kształty lub wymiary.

Ustawienie sali zależy od potrzeb organizatora i pomysłowości Event Managera 

Zwróćmy uwagę na zapewnienie wszystkim delegatom dobrej widoczności , umiejętnie omijając słupy i skosy. Zadbajmy o ciągi komunikacyjne w tym podstawowy, czyli wyjście ewakuacyjne ale pomyślmy również o dojściu do sceny, wyjściu do toalety. Nie bez znaczenia będzie rozmieszczenie źródeł prądu – bo to one zapewnią nam wizualną oprawę wydarzenia.

A jakie układy najczęściej są wykorzystywane przez Was podczas organizacji wydarzenia? Może wśród czytelników znajdują się pracownicy Obiektów i podzielą się z nami przykładami ustawień Autorskich w swoich Hotelach?

Z niecierpliwością czekamy na Wasze opinie na naszym FB :)

SHARE:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail