Menu
Close

Rejestracja

Close

Mariusz Martowicz z Vienna House o polskim rynku MICE

wywiad Mariusz Martowicz - baner 2

19 lip Mariusz Martowicz z Vienna House o polskim rynku MICE

Rozwój branży MICE w Polsce od kilku lat charakteryzuje się dynamicznym wzrostem, a promocja miast i przyciąganie zagranicznych inwestycji sprzyja rozwojowi bazy konferencyjno-hotelowej. O potencjale Polski na światowym rynku MICE i popularności platform zakupowych w branży eventowej rozmawiamy z Mariuszem Martowiczem, Regional Senior Sales Managerem działu sprzedaży obiektów Vienna House: angelo by Vienna House Katowice, andel’s by Vienna House Cracow i Vienna House Easy Chopin Cracow.

1. Jak ocenia Pan polski rynek MICE na tle świata?

Polska branża MICE rozwija się bardzo dynamicznie i jest niezwykle perspektywiczna. Ten ciągły wzrost, który obserwujemy od kilku lat, związany jest oczywiście z rozwojem polskiej gospodarki, ale też z coraz większą aktywnością miast w kwestii promocji i przyciągania zagranicznych inwestycji. Ilość obiektów hotelowych z dużymi centrami konferencyjnymi rośnie, powstały stadiony, które również oferują usługi dla branży spotkań dzięki własnym salom. Otwarte zostały też duże centra konferencyjne, takie jak MCK w Katowicach czy ICE w Krakowie. Coraz więcej firm planuje organizację dużych konferencji i kongresów właśnie w naszym kraju, gdyż ciągle jesteśmy konkurencyjni cenowo, a rozbudowana baza noclegowo-konferencyjna daje szeroki wachlarz możliwości.

Oczywiście biorąc pod uwagę liczby bezwzględne, daleko nam jeszcze do krajów zachodniej Europy czy Stanów Zjednoczonych. Wartość segmentu konferencyjnego w USA szacuje się na ok. 400 mld dolarów, podczas gdy w Polsce – na jedynie 4 mld PLN. Nasi zachodni sąsiedzi również są bardzo silni w tym segmencie. Ilość noclegów konferencyjnych w 2015 r. w Berlinie wzrosła siedmiokrotnie do poziomu 7,5 mln, co stanowi ¼ wszystkich rezerwacji w mieście. Do osiągnięcia takich statystyk jeszcze daleko droga, ale myślę, że powinniśmy patrzeć w przyszłość optymistycznie. W międzynarodowym segmencie MICE ciągle jest bardzo duży potencjał i Polska ma szansę na wykrojenie większego kawałku tego tortu w najbliższych latach.

2. Czy widzi Pan przyszłość na rynku MICE dla platform zakupowych podobnych do meeting.pl?

Bez wątpienia tak, szczególnie że tego typu platformy w Polsce nie są jeszcze tak popularne, jak na przykład w Niemczech. Tam zaczęły one zyskiwać na popularności już parę lat temu, a teraz zbierają dużą ilość zapytań. Spotkałem się nawet z informacją, że ilość zapytań ofertowych przesyłanych za ich pośrednictwem zaczyna górować nad tym wysyłanymi mailowo czy zgłaszanymi telefonicznie bezpośrednio do centrum konferencyjnego. W Polsce jeszcze sporo pracy przed tymi platformami, ale myślę, że za jakiś czas będzie z nimi, jak z zapytaniami korporacyjnymi, które teraz stanowią większość.

3. Z jakich platform poza meeting.pl Państwo korzystają i jak wg Pana na tle konkurencji wypada meeting.pl?

Ciężko w tej kwestii generalizować, dlatego że każdy z hoteli Vienna House w Polsce osiąga inne wyniki na poszczególnych platformach. Wynika to prawdopodobnie z różnej specyfiki naszych obiektów, jak również z różnej efektywności poszczególnych platform w konkretnych grupach docelowych. Myślę, że jest to naturalne w tej fazie rozwoju tych narzędzi, która charakteryzuje się dużym rozdrobnieniem. Myślę, że za jakiś czas wyłoni się 2-3 liderów na tym rynku, a meeting.pl ma szansę zostać jednym z nich.

4. Państwa profil oraz komunikację z użytkownikami platformy meeting.pl z czystym sumieniem mogę uznać za wzorowe. Jak ocenia Pan intuicyjność systemu i czy przydatne okazały się tutoriale?

Rzeczywiście korzystamy z platformy meeting.pl w przypadku 4 naszych hoteli: angelo by Vienna House Katowice, andel’s by Vienna House Cracow i Lodz oraz Vienna House Easy Chopin Cracow. Muszę przyznać, że system jest dość intuicyjny, ale oczywiście należy poświęcić czas, aby prezentacje były starannie wypełnione i kompletne. Co ważne platforma się „uczy” i dopasowuje pod kątem funkcjonalności. Muszę też przyznać, że przejrzystość oraz szybkość kreowania zapytań i odpowiedzi są imponujące.

5. Jak ocenia Pan wsparcie ze strony naszego DOK?

Na każdym etapie i w każdym momencie możemy liczyć na szybką odpowiedź oraz na cenne sugestie. Widzimy zainteresowanie zgłaszanymi tematami ze strony DOK. Jeżeli platforma ma łączyć biznes, to i w zakresie obsługi powinna być bardzo pomocna i taka jest.

6. Hotele andel’s w Krakowie i angelo w Katowicach zostały partnerem programu FESTIWAL KORZYŚCI. Jak ocenia Pan tę inicjatywę?

Osobiście mam niezwykle pozytywny stosunek do programów lojalnościowych oraz wszelkich aktywności wpływających na relacje z Klientami. W naszej sieci Vienna House mamy na przykład program Smart Booker, który jest skierowany do naszych partnerów odpowiedzialnych za rezerwacje konferencyjne i organizację podróży służbowych.

Najciekawsza w tych programach jest możliwość tworzenia oraz dawania czegoś więcej. I zawsze jest to sytuacja typu win-win. W przypadku Festiwalu Korzyści – platforma gratyfikuje korzystanie z niej, my mamy możliwość promocji, a Klienci poznania i odwiedzenia nas. Wszyscy na tym zyskują.

Serdecznie dziękujemy za rozmowę.

SHARE:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail