Menu
Close

Rejestracja

Close

idea, plan, ACTION!

baner event

29 cze idea, plan, ACTION!

Wydarzenie, koncert, impreza sportowa, szczyt polityczny czy festiwal muzyczny to wielkie wyzwanie dla organizatorów. Należy je zaplanować i zrealizować z największą starannością. W najbliższym czasie będą miały miejsce wydarzenia, które odbywają się regularnie. Z każdą kolejną edycją od organizatorów wymaga się więcej i więcej. Czy możemy zatem mówić o eventowej rutynie?

Na pierwszy plan weźmy Wimbledon 2016, trzeci w sezonie tenisowy turniej wielkoszlemowy (Australian Open – styczeń, French Open – maj/czerwiec), który odbywa się w dniach 27.VI–10.VII. Tradycyjnie na trawiastych kortach All England Lawn Tennis and Croquet Club w London Borough of Merton. W tym roku pula nagród wyniesie 28 100 000 funtów szterlingów (i wartość  ta wzrosła w porównaniu do poprzedniej edycji o 5%).

Logo-Wimbledon-200Liczby Wimbledon 2015:
# 129 edycja rozgrywek
# 350,000 filiżanek kawy i herbaty
# 190,000 – kanapek
# 54,250 – liczba użytych piłek
# 8 milimetrów – długość trawy na boiskach
# 3,250 – liczba akredytowanych dziennikarzy
# 10 minut– tyle czasu potrzeba na zamknięcie dachu nad kortem centralnym

 

Wszyscy fani dobrej muzyki z niecierpliwością czekają na festiwal gwiazd, muzyki, sztuki i doskonałej zabawy, który co roku przyciąga na polskie wybrzeże.  Open’er Festival to jedno z największych wydarzeń muzycznych w Polsce, na którym można spotkać artystów od legendarnych Pearl Jam, Faith No More, po Marię Peszek, Jacka White’a, Pharrella Williams’a, Flirtini czy Red Hot Chili Peppers! Swój polski debiut w Gdyni zaliczyli również m.in. Modest Mouse, D’Angelo i Alabama Shakes. Pierwsza edycja festiwalu odbyła się w Warszawie w 2002 jako Open Air Festival, a w 2003 festiwal zagościł na dobre w Gdyni.

Logo-Opener-Festiwal-200

Liczby Open’er Festival 2015:

# 100 wykonawców
# 90,000 widzów
# 4 dni festiwalu
# 5,000 pracowników

 

Wracając do Francji, która w tym roku aż do 10 lipca będzie centrum football’owego Świata (a dokładniej Europy), na początku lipca rozpocznie się Fashion Week Paris 2016 (June: Men’s and Haute Couture shows). Paryż jako międzynarodowa stolica mody zgromadzi najlepszych projektantów mody, modelki światowej sławy i gwiazdy czerwonych dywanów.
Jak co roku o tej porze poznamy trendy nadchodzącej zimy, jest to z pewnością jedno z najważniejszych wydarzeń w branży mody. Przez 5 dni można będzie oglądać ubrania stworzone przy pomocy szlachetnych materiałów, precyzyjnej pracy i innowacyjnych projektów – dzieła sztuki.

paris-fashion-week-1170x536 blog.paristay

Doświadczeni w realizacji różnych wydarzeń, za kilka dni staniemy jako kraj przed organizacją Szczytu NATO 8-9 VII 2016, który odbędzie się w Warszawie. Szczyt międzynarodowy jednej z platform współpracy państw – członków Sojuszu Północnoatlantyckiego odbywa się na szczeblu szefów państw i rządów. Nie ma regularności w organizowaniu spotkań, a o zwołaniu szczytu decyduje sytuacja polityczna, wydarzenia bieżące lub zaproszenie do sojuszu nowych członków.

Logo-NATO-200

Liczby Szczytu NATO w Warszawie 2016

# 2 dni
# szefowie państw i rządów 28 krajów członkowskich i partnerów
# 2,500 delegatów
# 1,500 dziennikarzy relacjonujących wydarzenie

 

 

Kolejnym wyzwaniem dla Polski będzie zapewnienie bezpieczeństwa  podczas Światowych Dni Młodzieży 26-31 lipca 2016. Trwają przygotowania na przyjęcie 2,5 mln pielgrzymów! W porównaniu z zabezpieczeniem wizyt Papieża w Polsce we wcześniejszych latach, to wydarzenie wymaga większej uwagi i staranności ze względu na światową rangę. Dodatkowym wyzwaniem organizacyjnym będzie zapewnienie bezpieczeństwa Papieża Franciszka podczas zwiedzania, ponieważ wyraził życzenie odwiedzenia Częstochowy czy Auschwitz.

Logo-World-Youth-Day-200Liczby Światowych Dni Młodzieży 2016:
# 20,000 pielgrzymów przyleci samolotami
# 160,000 pielgrzymów przybędzie koleją
# 500,000 pielgrzymów przywiezionych zostanie autokarami (co daje 10 000 autobusów)
# 200,000 pielgrzymów przybędzie samochodami
# 82 km ulic trzeba będzie zabezpieczyć na parkingi
# 4,000 wolontariuszy z Polski, Litwy, Malezji, Nigerii czy Chin

 

I mogłoby się wydawać, że w porównaniu z powyższymi organizacja konferencji czy bankietu na kilkaset osób to pestka. Jednakże tam, gdzie liczy się profesjonalizm każde przedsięwzięcie wymaga odpowiedniego planu, przygotowań i fachowej realizacji.


Inspiracje:

SHARE:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail