Menu
Close

Rejestracja

Close

Logo miasta XXI w.

baner logo

17 cze Logo miasta XXI w.

Pismo obrazkowe ponownie zyskuje na wartości. Niczym ludy pierwotne porozumiewamy się za pomocą „emotek”, obrazków imitujących czynności i znaków, które w dużej mierze są zrozumiałe na całym świecie. Z tą różnicą, że nasze „ściany” są bardziej interaktywne i dają więcej możliwości.

Dawniej pewne symbole rozumiane były jedynie w ograniczonej społeczności plemienia, w miarę postępującej globalizacji i cyfryzacji, obecnie bez znajomości języków obcych Chińczyk może komunikować się ze Szwedem przez wysyłanie odpowiednich „obrazków”. Oczywiście przy pomocy ulubionego komunikatora :) Możliwości wyrażenia emocji, nastroju i wykonywanych czynności są coraz większe. I nawet jeśli czegoś jeszcze nie ma w bazie, to kwestia czasu aż zostanie wprowadzony odpowiedni symbol. Prowadzone wśród użytkowników komunikatorów czy Social Media badania i ankiety w wyniku dają odpowiedź na pytanie – jakie „emotki” potrzebne są w codziennej komunikacji.

W pogoni za trendami unifikacji, w różnych dziedzinach, wprowadza się skróty i formy obrazkowe. Jak zatem w myśl takiego procesu odświeżyć logo miasta aby zapadało w pamięć i było nowoczesne? Na pomysł stworzenia oryginalnych symboli europejskich miast wpadł fotografik z Bukaresztu podczas przygotowywania banerów dla agencji turystycznej. Loga znanych miast utworzył w formie rebusów, w nazwy wplatając symboliczne obrazki. I tak możemy cieszyć oczy nowymi nazwami największych miast Europy np. Paryża, Bukaresztu, Liverpoola czy Moskwy.

Proponujemy krótkie ćwiczenie z dzieciństwa, czyli rozwiązanie rebusów fotografa Raluca Popescu. Celowo nie zdradzimy odpowiedzi, jeśli masz wątpliwość, poleć proszę ten artykuł znajomym.

Miłego główkowania!

Inspiracje: digitalsynopsis.com

SHARE:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail