Menu
Close

Rejestracja

Close

Jakim typem Event Plannera jesteś?

baner event planner

25 maj Jakim typem Event Plannera jesteś?

W świecie zarządzania i planowania wydarzeń jest obecnie tak wiele możliwości, ścieżek i propozycji. Jeśli cofniesz się o krok i spojrzysz na temat z innej perspektywy, możesz zweryfikować swoje zwyczaje i styl pracy. Czy zatem z czystym sumieniem możesz powiedzieć, że wykorzystujesz wszystkie?

Niektórzy dobrze odnajdują się jako konsultanci realizujący mniejsze wydarzenia. Inni czują się jak ryba w wodzie pracując dla dużych firm i korporacji spełniając się zawodowo w roli PR. Można by rzec, że tyle ile wydarzeń tyle twarzy Event Plannerów.

“Wolny strzelec”
Wolny strzelec 220
Ile razy to budziły Cię w nocy myśli aby pracować na własny rachunek? Od chwili kiedy zdecydowałeś się pracować samodzielnie zerwałeś więzy obowiązku przesiadywania przy biurku na piętrze szklanego biurowca. Z drugiej strony biuro masz wszędzie. Ale za to samodzielnie wybierasz zlecenia, planujesz sobie pracę i decydujesz o tempie pracy. I choć musiałeś stać się bardziej zdyscyplinowany nikt poza Klientem nie kontroluje Twoich poczynań.
Pomysł samodzielnej pracy to oferowanie swojego profesjonalizmu, wiedzy, pomysłów i doświadczenia innym ludziom i grupom. Do Ciebie należy  zapewnienie wysokiej jakości realizacji wydarzenia i dotrzymania terminów. Ale przecież Ty jesteś mistrzem!

“Gracz drużynowy“
Gracz drużynowy 220
Biurowa odmiana Event Plannera charakteryzuje się tym, że wstaje rano, jedzie do biura, zaparza kawę i działa w grupie jako jeden z wielu trybików machiny. Pracując w zespole dużej korporacji realizuje wydarzenia roczne, miesięczne, tygodniowe i jest w ciągłym ruchu – targi, wystawy, imprezy regionalne, promocje produktów, prezentacje, szkolenia. Zdarza się, że raz w roku realizuje jedno samodzielne wydarzenie. Zaletą „biurowego planisty” jest zorganizowanie, doskonałe planowanie spotkań, rozkładu dnia i budżetu. Jest świetnym wsparciem dla zespołu: marketingu, sprzedaży i kierownictwa.
Planowanie wydarzeń dla korporacji to wyzwanie i presja czasu (czasem 7 dni na realizację!). Pamiętaj, że działając w grupie musisz znać jej atuty, słabości i budzić wzajemne zaufanie, a na to również trzeba zapracować.

„Zwierzę  towarzyskie”
Zwierze towarzyskie 220
Jeżeli nie pracujesz dla korporacji i nie „kręci” Cię organizowanie koncertów, kampanii reklamowych może wolisz pracować z Klientami indywidualnymi? I tu coraz popularniejszą formą realizacji wydarzeń jest planowanie okolicznościowe. Nie zmienia się wysokość poprzeczki  wymagań, a można nawet powiedzieć, że rośnie. Organizacja wesela czy przyjęcia rocznicowego to bardzo personalna rzecz i Klient chciałby mieć wszystko „naj”.
Oprócz standardowego pakietu zalet profesjonalisty musisz również być pomysłowy, zorientowany na Klienta i posiadać łatwość osiągania kompromisów, bo dobra opinia na pewno będzie „dobrym marketingiem szeptanym”.

 

Jak widać przy pomocy tych samych narzędzi i wytycznych, możemy działać na różnych ścieżkach branży planowania wydarzeń. Różni są Klienci, czas realizacji i miejsce, ale niezmienne są wymagania indywidualne czyli realizowanie marzeń Klienta.

Jeżeli jesteś Event Planerem to z pewnością jesteś wyjątkowy i trochę szalony, bo nie każdy potrafiłby sprostać niezliczonym pytaniom, zmianom priorytetów, terminów oraz planów, nie wspominając o stawianiu czoła sytuacjom kryzysowym lub wpływaniu na decyzje Klientów i dostawców.

Aby być najlepszym, musisz:
– być dobrze zorganizowany
– budzić zaufanie Klientów
– mieć dobre kontakty z dostawcami
– KOCHAĆ SWOJĄ PRACĘ!

Inspiracje: eventmanagerblog.com

SHARE:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
1Comment

Dodaj komentarz

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail