Menu
Close

Rejestracja

Close

„Czerwona Księga” Restauratorów i Hotelarzy wg Michelin

head

22 mar „Czerwona Księga” Restauratorów i Hotelarzy wg Michelin

Czerwony Przewodnik Michelin to „święta księga”, zarówno dla restauratorów jak i hotelarzy – zostać docenionym przez inspektorów to zaszczyt. Kryteria oceny jakości usług są jednakowe na całym świecie dzięki czemu czytelnicy przewodnika mają pewność, że wyróżnione obiekty i restauracje z Warszawy, Krakowa, Londynu, Hagi czy Malmö oferują taką samą jakość co obiekty z tą samą liczbą piktogramów w innej części świata...

Zaczęło się w 1900 roku, kiedy André Michelin opublikował pierwszą edycję przewodnika po Francji. Rozprowadzany bezpłatnie do 1920 roku od zawsze stanowił ważne źródło adresów zakwaterowania, stacji paliw i miejsc wartych odwiedzenia podczas podróży. Cenne gwiazdki (obecnie skala 1 do 3) pierwszy raz wprowadzono w 1926 roku i od tamtej pory stanowią wyznacznik jakości i reputacji. Hotele otrzymują zaś wyróżnienie w postaci symboli budynku w skali od 1 do 5.

Tegoroczna edycja przewodnika Main Cities of Europe RESTAURANTS & HOTELS uwzględniła 44 miasta Europy m.in: z Austrii, Belgi, Czech, Francji, Holandii, Niemiec, Polski, Portugalii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Włoch, Dani, Finlandii, Grecji, Irlandii, Luksemburga, Norwegi, Szwajcarii, Szwecji i Węgier.

W Polsce wyróżniono 41 obiektów i 52 restauracje. W tym roku zwycięzcą został warszawski Intercontinental otrzymując najwyższe noty – 5 symboli budynku i krakowski Puro, który dołączył do tegorocznego zestawienia z notą 3 symboli. Spośród restauracji warto wspomnieć o 3-gwiazdkowej (jedynej w Polsce) restauracji Atelier Amaro, która utrzymała ocenę otrzymaną w 2013 roku.

Wyróżnionym gratulujemy!
michelin_guide-740x553

 

 

 

 

 

 

 

Źródła: michelin.com, hoteleluksusowe.pl

SHARE:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail