Menu
Close

Rejestracja

Close

Julien Hallier o sympatii Francuzów do Polski

jh_blog

02 lut Julien Hallier o sympatii Francuzów do Polski

O stosunkach polsko-francuskich, zaletach polskiego rynku turystycznego i sympatii Francuzów do Polski i Polaków opowiada Julien Hallier, Managing Director, Destination Poland, nominowany do prestiżowego tytułu – Odkrycie Roku MPI Poland.

1. Od czego zaczyna Pan swój dzień pracy?

Zaczynam swój dzień pracy w biurze od włączenia muzyki klasycznej / filmowej i ustalenia optymalnego planu dnia, ale jeszcze przedtem, na trasie mieszkanie – biuro (oddalone o 5 min. pieszo, w dynamicznej dzielnicy Stare Podgórze w Krakowie) zastanawiam się każdego dnia jak w pozytywny sposób zrewolucjonizować dziedziny, w których aktywnie działam zawodowo w celu przybliżenia Francji i Polski.

2. Jest Pan Francuzem, który mieszka na stałe w Polsce i promuje Polskę we Francji. Zgadza się? Skąd zainteresowanie akurat krajem nad Wisłą? Czym ujęła Pana Polska? Co lubi Pan najbardziej w naszym kraju?

Zgadza się. W 2003 roku rozpocząłem swoją przygodę z Polską, Krakowem, branżą turystyczną i poznałem wtedy moją przyszłą żonę Katarzynę. Przyjechałem do Krakowa na ostatni semestr studiów technicznych na Politechnice Krakowskiej, w ramach Programu Erasmus. Do dziś działam z pełnym entuzjazmem i wielkim zaangażowaniem w celu promowania Polski głównie na rynkach francuskojęzycznych jako jednego z najbardziej atrakcyjnych kierunków turystycznych i eventowych w Europie i na świecie. Bardzo cenię dynamizm kraju i jego mieszkańców, zwłaszcza młodych ludzi. Polska jest moim zdaniem krajem ciekawym dla kreatywnych i ambitnych osób. Czuję się w Krakowie bardzo dobrze zarówno na polu osobistym jak i zawodowym.

3. Z jakimi polskimi instytucjami Pan współpracuje?

Współpracuje z różnymi instytucjami w skali lokalnej, regionalnej lub krajowej w zależności od zakresów działalności. Jestem współwłaścicielem i kierownikiem firmy Destination Poland, która specjalizuje się w stosunkach francuskopolskich w zakresie meetings & events, turystyki leisurowej (tailor-made services), edukacji dla francuskiej młodzieży w Polsce oraz współpracy z mediami francuskojęzycznymi.

4. Jak Polska postrzegana jest przez Francuzów? Czy chętnie tu przyjeżdżają?

Dla większości Francuzów Polska leży w Europie Środkowej a już nie w Europie Wschodniej. Wejście Polski do UE zmieniło wizerunek Polski na rynku francuskim i Polska stała się od razu bliższa niż się spodziewano. Francuzi bardzo chętnie przyjeżdżają do Polski. Warto podkreślić, że Francja jest na czwartym miejscu pod kątem liczby zagranicznych turystów przyjeżdżających do Krakowa. Wielu Francuzów zna historię Polski i z uwagą śledzi ewolucję polityczną, społeczną, kulturową i gospodarczą kraju nad Wisłą. Polacy postrzegani są w większości jako ludzie sympatyczni, gościnni i lubiący Francuzów, a także jako solidni partnerzy w biznesie. Współpracuję coraz częściej z francuskimi mediami w celu pokazania Polski od jej najlepszej strony. Media mają ogromny wpływ na kształtowanie wizerunku kraju. Najważniejszym projektem koordynowanym przeze mnie, w którym również brałem udział był reportaż «Expatrié à Cracovie – Julien Hallier», który ukazał się w dniu 28.12.2015 w programie Télématin we francuskiej telewizji France 2. Reportaż, zrealizowany w Krakowie w dniach 12-13.09.2015, jest całkowicie poświęcony mojej osobie i przedstawia aspekty mojego życia prywatnego i zawodowego w Krakowie. Podkreślam w nim m.in. dlaczego lubię Kraków i Polskę, bogactwo historyczne i kulturowe miasta, oraz styl życia jego mieszkańców. Program Télématin cieszy się dużą popularnością we Francji (oglądalność : 1,3 milion widzów) i jest również transmitowany na kanale TV5 Monde w ponad 200 krajach (245 milionów gospodarstw domowych). Warto podkreślić również, że Francja jest trzecim co do wielkości zagranicznym inwestorem w Polsce, co skutkuje organizowaniem wydarzeń różnego rodzaju dla firm francuskich i ich oddziałów w Polsce.

5. Jakie miejsca na konferencje w Polsce w Pana opinii cieszą się największą popularnością wśród obcokrajowców? Czy wybierają raczej hotele, czy też poszukują nieszablonowych rozwiązań i oryginalnych wnętrz?

Jeśli chodzi o mnie to zawsze proponuję im realizowanie wydarzeń w miejscach niekonwencjonalnych. Branża spotkań pozwala mi odkrywać mnóstwo oryginalnych wnętrz i nieszablonowych rozwiązań, i tym samym wykazać się dużą kreatywnością. Polska cieszy się dużą ilością miejsc tego rodzaju. Naszym celem jest zaskakiwanie klienta na każdym etapie współpracy poprzez świadczenie usług innowacyjnych. Uważam, że doświadczenie klienta powinno być unikalne. Hasło naszej firmy w języku francuskim : « Créateurs d’expériences uniques en Pologne » nawiązuje właśnie do powyższego podejścia do klienta. Dodam na koniec, że Polska, w tym Kraków, cieszy się od pewnego czasu pięknymi i funkcjonalnymi centrami kongresowymi jak np. ICE Krakow, które robią ogromne wrażenie na klientów.

6. Jakie regiony wybierają najczęściej? Góry? Morze? Czy raczej Polskę centralną? Czy zauważalne są jakieś konkretne tendencje?

Jeśli chodzi o dziedzinę meetings & events to wybierają najczęściej Warszawę i Kraków. Nie ma co się dziwić, oba miasta są najbardziej rozpoznawalne za granicą. Katowice i Śląsk są też coraz bardziej popularne. Dziedzictwo przemysłowe/poprzemysłowe pozwala nam organizować świetne wydarzenia w tym regionie.

7. Czy możemy mówić o „modzie na Polskę”? Czy częstotliwość wyboru Polski jako destynacji biznesowej przez Francuzów uważa Pan za zadowalającą?

Polska jest całkiem nową destynacją w branży spotkań. Stosunek ceny do jakości świadczeń jest bardzo dobry i zachęcający dla Francuzów i nie tylko. Można mówić moim zdaniem o „modzie na Polskę” w związku z tym, że Polska jest nowym graczem na arenie turystyki biznesowej i ten efekt nowości zawsze przyciąga klienta. Kolejny etap rozwoju jest kluczowy. Kraj powinien być kojarzony jako otwarty w sferze politycznej, społecznej, kulturowej i gospodarczej.

8. Jak ogólnie ocenia Pan poziom hoteli w Polsce?

Moja odpowiedź będzie krótka. Poziom usług w hotelach jest bardzo dobry. Polska może się cieszyć dużą bazą nowych i świeżych obiektów, które powstały w ostatnich latach. Ja osobiście wolę hotele historyczne, z charakterem, butikowe lub designerskie. No ale gdy jest potrzeba np. na ponad 300 pokoi dla jednego klienta to wtedy współpracuję z hotelami wspomnianymi na początku. Jeśli chodzi o poziom cen w niektórych miastach jak Warszawa i Kraków, w związku z brakiem wystarczających obiektów, są one wysokie, a nawet bardzo wysokie szczególnie w popularnych miesiącach dla turystyki biznesowej.

9. Czy w Pana odczuciu polski rynek eventowy ma jakieś braki w porównaniu do zachodu? Co powinniśmy poprawić?

Polska ma wszystko, aby zostać ważnym graczem w dziedzinie meetings & events. Powinniśmy może jeszcze bardziej wspierać synergię między podmiotami krajowymi. Taki cel mają m.in. stowarzyszenie MPI Poland Club oraz inicjatywy jak Meetings Week Poland, Kraków Network,itd.

10. Jak ocenia Pan polską branżę eventową pod kątem innowacyjności spotkań?

Polska jest na wysokim poziomie pod kątem innowacyjności spotkań. Branża wykazuje się otwartością na wyzwania, dużą kreatywnością i ambicją, i to wszystko ma na celu zaskoczenie klienta. Polska staje się destynacją biznesową coraz bardziej wiarygodną dzięki ciężkiej (i przyjemnej) pracy każdego z nas na co dzień.

Dziękuję za rozmowę.

SHARE:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail