Menu
Close

Rejestracja

Close

5 wskazówek jak właściwie zaplanować teambuilding

team-building

14 lip 5 wskazówek jak właściwie zaplanować teambuilding

O czym należy pamiętać aby wyjazd o charakterze teambuildingowym był produktywny, efektywny i zabawny? Światowej sławy eksperci w dziedzinie teambuildingu zdradzają sekrety idealnych spotkań.

Od podchodów przez małpi gaj po warsztaty gotowania. Wydarzenia teambuildingowe pomagają grupom i pracownikom firm zbudować relacje, rozwiązać ewentualne konflikty, wypracować kompromis i docelowo – promować lepsze środowisko pracy.

O tym należy pamiętać, aby spotkania te były jeszcze bardziej wartościowe:

1. Wyznacz cele

Bez względu na to, czy powodem wyjazdu jest ogłoszenie reorganizacji firmy, świętowanie sukcesów czy nazwanie i rozwiązanie problemu, wydarzenia o charakterze teambuildingowym powinny mieć jasno określone cele. Najlepiej aby podczas jednego wyjazdu nie starać się rozwiązać wszystkich spornych kwestii. Nie łapać wielu srok za ogon.

Jeżeli celem jest po prostu pracować lepiej jako drużyna, organizatorzy powinni skupić się na obszarach, które wymagają poprawy.
Najpopularniejsze cele, jakie wymieniają klienci to przede wszystkim: wzmocnienie umiejętności słuchania siebie wzajemnie; „burzenie mózgów” bez strachu i obaw, że wypadnie się głupio przed współpracownikami, czy np. lepsze zarządzanie czasem.

2. Wybierz właściwe zajęcia dla firmy

Kiedy cele zostaną ustalone, osoby odpowiedzialne powinny wybrać zajęcia, w oparciu o firmę i jej potrzeby, a nie o najnowsze trendy, jak ma to często miejsce. Klienci nie zawsze mają świadomość, że wybrane przez nich aktywności, o których słyszeli, że są świetną zabawą jak np. live cooking, nie będą pasować do aktualnych wymagań pracowników danej firmy.

Przykładowo, gdy celem jest umacnianie relacji i koleżeństwa, mogą sprawdzić się zajęcia rekreacyjne jak kręgle, golf czy bieg.

Dodatkowym czynnikiem, o którym nie można zapomnieć jest demografia czy profil psychograficzny. Pod uwagę wziąć należy liczbę kobiet i mężczyzn w grupie, przedział wiekowy, ograniczenia fizyczne, poziom dojrzałości, typ pracy. Te zmienne mogą narzucić typ zajęć, które okażą się najwłaściwsze. Ponadto zajęcia, w których pojawia się alkohol, jak np. testowanie wina, mogą nie być odpowiednie dla niektórych grup.

3. Twórz małe grupy

Podział zespołu na mniejsze grupy powinien odbywać się rozsądnie. Ważniejsza niż idealna liczba uczestników spotkania jest liczba uczestników w zespole. Należy pamiętać aby na tyle ograniczyć wielkość grupy, by każdy jej uczestnik mógł się zaangażować. Większe grono sprawia, że poszczególne osoby mogą trzymać się na uboczu podczas gdy pozostali wspólnie idą naprzód.

Idealna grupa powinna liczyć od 6 do 10 osób, w zależności od aktywności, jakie będzie wykonywać.
To pozwoli wszystkie osoby obsadzić we właściwych rolach, wspólnie wypełnić zadanie i da możliwość każdemu aktywnego uczestnictwa. Ponadto grupy poniżej 10 osób są na tyle małe, że uczestnicy nie mogą opuścić towarzyszy bez odnotowania tego faktu przez innych.

4. Spraw, aby zajęcia miały znaczenie

Nawet jeżeli grupy wybierają program teambuildingowy, który opiera się na zabawie i śmiechu, warto poświęcić ostatnią godziną aby przedyskutować ważne kwestie i to, co udało się wspólnie osiągnąć. Dyskusji takiej powinien przewodniczyć mediator. Uczestnicy omawiają co osiągnęli podczas zajęć i jak można to wdrożyć do codziennej pracy w biurze.
Wielokrotnie bywa tak, że po powrocie wszyscy zapominają o wypracowanych wspólnie rozwiązaniach. Warto więc wyznaczyć kolejne cele na okres po powrocie, aby nie zaprzepaścić tego, co udało się wspólnie osiągnąć.

5. Meeting.pl

Aby wybrać właściwy obiekt na teambuilding, idealnie dopasowany do Twoich potrzeb, aby zrobić to szybko i zaoszczędzić budżet, skorzystaj z systemu meeting.pl.

 

Więcej: www.bizbash.com

SHARE:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Brak komentarzy

Przykro nam, w chwili obecnej nie ma możliwości dodania komentarza.

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail