Menu
Close

Rejestracja

Close

Rozmowa z Kingą Soćko, specjalistą ds. konferencji Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej

rozmowazkinga

16 cze Rozmowa z Kingą Soćko, specjalistą ds. konferencji Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej

O swojej przygodzie z branżą eventową, o sukcesach okupionych ciężką pracą, a także o tendencjach w branży opowiada Kinga Soćko, specjalista ds. konferencji Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej – jedna z młodszych Polek tak aktywnie działających na międzynarodowej arenie przemysłu spotkań.

1. Od czego zaczyna Pani swój dzień pracy?

Mój dzień pracy rozpoczyna się bardzo wcześnie i dość banalnie, od przejrzenia skrzynki pocztowej. Dzięki temu jestem w stanie zaplanować sobie dzień tak, aby ze wszystkim zdążyć. Kolejne godziny są już bardziej dynamiczne i nieprzewidywalne. Każdy dzień przynosi nowe działania i wymaga skupienia na kilku rzeczach jednocześnie.

2. Jak rozpoczęła się Pani przygoda z branżą spotkań?

Do branży trafiłam 5 lat temu zupełnie przypadkiem. Będąc na drugim roku studiów, musiałam odbyć praktyki i trafiłam do sekcji Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej. Po miesiącu, mój kierownik Krzysztof Celuch zaproponował mi pracę. Przemysł spotkań był dla mnie wtedy zupełnie nieznanym tematem, ale wciągnął mnie na tyle, że do dziś pracuję w zespole PCB.

3. Ma Pani wcale niemały wkład w promocję polskiej branży spotkań na świecie, mimo stosunkowo młodego wieku. Jakie są Pani dalsze plany zawodowe?

Rzeczywiście, moja kariera zawodowa nabrała w ostatnich dwóch latach ogromnego tempa. Udało mi się zaangażować w kilka ważnych
i ciekawych inicjatyw związanych z promocją naszej branży, poznać inspirujących ludzi oraz poszerzyć swoją wiedzę i doświadczenie. Zależy mi na tym, aby wciąż się rozwijać, podejmować nowe wyzwania i poszerzać swoje umiejętności. Ten rok może przynieść wiele zmian w moim życiu zawodowym. Być może przyjdzie czas na nowe doświadczenia.

4. Na swoim koncie ma Pani już kilka wspaniałych nagród, w tym stypendium w konkursie organizowanym w ramach Larry Lee Memorial Scholarship, tytuł Odkrycie Roku MPI Poland, prestiżową nagrodę CIC Pacesetter Awards. Jakie możliwości otworzyły przed Panią te wyróżnienia? Z której nagrody jest Pani szczególnie dumna?

To wyjątkowe uczucie, gdy praca w którą wkłada się  dużo wysiłku przynosi rezultaty i jest doceniana. Otrzymane nagrody i wyróżnienia to ogromna satysfakcja, ale przede wszystkim motywacja do dalszej ciężkiej pracy. Każde z nich daje  możliwość poznania wielu ciekawych ludzi ze świata branży spotkań, wziąć udział w najważniejszych wydarzeniach i rozwijać się zawodowo. Grunt do dobrze wykorzystać swoje „5 minut”.

5. Jaką radę ma Pani dla młodych, wkraczających dopiero w świat spotkań? Jaki jest Pani przepis na sukces?

Nie ma jednego sprawdzonego przepisu na sukces. Moim zdaniem przede wszystkim potrzebna jest ciężka praca, zaangażowanie, kreatywność, inicjatywa oraz pokora. Tego mnie nauczyły moje pierwsze 4 lata w branży spotkań. Trzeba dążyć do wyznaczonych sobie celów, ale też być otwartym na nowe doświadczenia. Nie myśleć o barierach tylko możliwościach. Ta branża daje naprawdę wiele ścieżek rozwoju zawodowego. Ważne jest, aby wybrać to w czym jesteśmy najlepsi.

6. Miała Pani okazję poznać światową branżę spotkań. Czy w Pani odczuciu rodzimy rynek eventowy ma jakieś braki w porównaniu do zachodu? Co powinniśmy poprawić?

Polska to wciąż rozwijający się rynek przemysłu spotkań, coraz bardziej atrakcyjny na tle topowych europejskich destynacji. Profesjonalni organizatorzy, nowe technologie, różnorodność oferty, infrastruktura oraz powstające nowe inwestycje – pod tymi względami zdecydowanie nie odstajemy od reszty Europy. Liczba spotkań organizowanych w Polsce według ogólnopolskich oraz światowych statystyk, a także liczba zapytań, które docierają chociażby do PCB POT potwierdzają zainteresowanie naszym krajem. Budowa wizerunku kraju i pozyskiwanie spotkań międzynarodowych korporacji czy stowarzyszeń to wyzwanie, które wymaga współpracy sektora publicznego, prywatnego i świata nauki. Nie bez znaczenia jest także rosnące dostrzeganie przez różne środowiska potencjału gospodarczego, jaki niesie ze sobą organizacja spotkań i wydarzeń w Polsce.

7.  Jakie miejsca na konferencje w Pani opinii cieszą się największą popularnością wśród obcokrajowców? Czy wybierają raczej hotele, czy też poszukują nieszablonowych rozwiązań i oryginalnych wnętrz?

Zapytania, które otrzymujemy wskazują, że hotele i obiekty konferencyjne wciąż cieszą się popularnością. Myślę, że jest to związane
z gwarancją optymalnych warunków do organizacji spotkań oraz kompleksowością usług. Obiekty unikatowe zdecydowanie zyskują coraz większe uznanie. To one dostarczą gościom dodatkowych wartości i przeżyć, pozostaną w pamięci na dłużej. Niestety jednak współpraca z nimi często jest bardziej wymagająca ze strony zleceniodawcy. Na szczęście coraz więcej tego typu obiektów dostrzega zalety współpracy z organizacjami spotkań i wydarzeń, nie tylko ze względów materialnych ale też ze względu na prestiż. Poszerzają swoje usługi oraz stają się bardziej elastyczni i otwarci na nowe pomysły.

Serdecznie dziękuję za rozmowę.

SHARE:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Brak komentarzy

Przykro nam, w chwili obecnej nie ma możliwości dodania komentarza.

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail