Menu
Close

Rejestracja

Close

Hotele z sercem na dłoni – 10 przykładów

hotelezsercem na dloni

09 cze Hotele z sercem na dłoni – 10 przykładów

Akcje charytatywne organizowane przez hotele, współpraca z fundacjami pomagającymi tym najbardziej potrzebującym, wsparcie ośrodków samotnych matek i domów dziecka, organizowanie różnego rodzaju zbiórek, czy nawet siła mięśni pracowników hotelu, którzy poświęcają swój czas i pomagają w budowie np. placu zabaw dla najmłodszych – to tylko część z działań,  w które coraz częściej angażują się hotele i hotelarze w Polsce.

Hotele coraz chętniej włączają się w działalność charytatywną, co z pewnością świadczy o zwiększającej się świadomości odpowiedzialności społecznej w tej branży. Jednak na samym wstępie należy zaznaczyć, że akcje charytatywne to jedynie niewielka cząstka CSR – Corporate Social Responsibility, funkcjonującego w Polsce pod nazwą: społeczna odpowiedzialność biznesu.
Aby lepiej zrozumieć o czym mowa, warto zapoznać się najpierw z definicją CSR, jaką znaleźć można w serwisie specjalizującym się w tej materii: odpowiedzialnybiznes.pl.

Corporate Social Responsibility to według ISO 26000 odpowiedzialność organizacji za wpływ jej decyzji oraz działań na społeczeństwo i środowisko poprzez etyczne i przejrzyste zachowanie w kluczowych obszarach, jak:
– ład organizacyjny;
– prawa człowieka;
– praktyki z zakresu pracy;
– środowisko;
– uczciwe praktyki operacyjne;
– zagadnienia konsumenckie;
– zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej.

CSR to nie działalność charytatywna. Warto o tym pamiętać.

Działania charytatywne w szerszym ujęciu

W działania charytatywne aktywnie angażują się sieci hotelarskie o ogólnoświatowym zasięgu jak np. Intercontinental Hotels Group, które to często wyznaczają trendy, nawet w tak delikatnej dziedzinie. Sieć działa zgodnie ze swoim kodem postępowania i starannie wybiera fundacje, z którymi podejmuje współpracę.
Ciekawostką jest fakt, że IHG wspiera również lokalne społeczności organizując specjalną opiekę na okoliczność huraganów
i ich skutków. Sieć stworzyła specjalny fundusz – IHG® Shelter in a Storm, na który przez cały rok zbierane są środki, dzięki czemu reakcja hoteli IHG w obliczu katastrofy może być natychmiastowa.

Kolejnym doskonałym przykładem jest Park Plaza z długą listą zrealizowanych inicjatyw z obszaru filantropii, w tym np: Londyński Bieg promujący walkę z rakiem piersi.

Starwood Hotels & Resorts od wielu lat organizuje m.in. kampanię „Road to Awareness”, której celem jest zbiórka pieniędzy przeznaczonych na program „Early Childhood and Education” realizowany przez UNICEF. Projekt ma za zadanie zapewnienie dzieciom ze społeczności wiejskich edukację przedszkolną, która ma je przygotować do pójścia do szkoły. W akcję bezpośrednio zaangażował się Hotel Sheraton Sopot, który w ubiegłym roku był organizatorem wydarzenia „Charytatywny Trening Funkcjonalny” w ramach „Road to Awareness”.

Światowej sławy sieci współpracują jednocześnie z kilkunastoma, kilkudziesięcioma, a nawet kilkuset fundacjami zapraszając do przyłączenia się do akcji swoich partnerów czy gości. Przykładowo Grange Hotels wspiera 210 fundacji.

Hotele dzieciom

Od wielu lat również w Polsce mniejsze i większe hotele angażują się w działania charytatywne skierowane w stronę dzieci, które z różnych powodów nie mogą cieszyć się beztroskim dzieciństwem. Obiekty oddają do dyspozycji swoje sale, restauracje, organizują zabawy i większe eventy, warsztaty, umilają czas najmłodszym, edukują, a wszystko po to, by dzieci mogły choć na chwilę zapomnieć o troskach dnia codziennego.
Przykładem może być np. Spółka Hotele DeSilva, która ma na swoim koncie już wiele akcji, jak np. charytatywny kabareton, podczas którego zbierane były fundusze, jakie później przekazano  na realizację marzeń podopiecznych Fundacji „Mam Marzenie”.

Z Fundacją „Mam Marzenie” swojego czasu współpracę nawiązała również sieć Focus Hotel, kierowana chęcią wsparcia dzieci dotkniętych przez los. Sieć zobowiązała się sponsorować marzenia najmłodszych, cierpiących na poważne choroby, często zagrażające ich życiu. Fundacja „Mam Marzenie” nie tylko spełnia marzenia poważnie chorych dzieci, ale również angażuje się w propagowanie profilaktyki zdrowotnej.

W ostatnim czasie również Hotel Diament zaangażował się działalność dobroczynną. W maju w SPA & Wellness Hotelu Diament
w Ustroniu odbyły się warsztaty dla podopiecznych Fundacji ISKIERKA, którzy w ramach „AKCJI LATO” odpoczywali w pięknych okolicach Beskidu Śląskiego. Ponad 40 podopiecznych organizacji, która zajmuje się budowaniem systemów wsparcia dla dzieci z chorobą nowotworową i ich rodzin, mogło skorzystać m.in z uroku Spa & Wellness, basenu i placów zabaw.

Fundację Ewy Błaszczyk „Akogo” wsparł m.in. Sound Garden Hotel, angażując się w akcję „Zamawiam Budzenie”  i zachęcając do akcji pozostałych hotelarzy słowami: „zwykle zależy nam na tym, aby spało się u nas spokojnie i mocno, dziś zależy nam na tym, aby hotelarze pomagali budzić z cierpienia, tym którzy na budzeniu znają się najlepiej”.

Inny przykład to współorganizacja balów i przyjęć dobroczynnych, podczas których zbierane są fundusze na szczytny cel. Takie praktyki stosuje np wrocławski Haston City Hotel, gdzie w 2012 podczas X Balu Dobroczynnego udało się zebrać ponad 1.5 mln zł na pomoc chorym dzieciom.

Niektóre obiekty jak wrocławski Hotel Patio, należący do Grupy Żagiel działalność charytatywną wpisują w strategię rozwoju firmy, podejmując stałą współpracę z instytucjami, które skupiają się na pomocy najmłodszym.

Dobroczyńca Roku

dobroczynca_rokuPod koniec maja bieżącego roku miał miejsce finał konkursu Dobroczyńca Roku 2015. W kategorii Projekt społeczny – średnia firma, uhonorowany został Radisson Blu Hotel Kraków. Konkurs Dobroczyńca Roku, nagradzający charytatywną działalność przedsiębiorstw, odbywa się rokrocznie od 1997 roku. Krakowski Radisson Blu nominację otrzymał od Fundacji „Uśmiech Dziecka” za wieloletnie wsparcie funkcjonowania Domu Małego Dziecka im. Jana Brzechwy w Krakowie, w tym m.in. za organizację pikników, wycieczek, czy zajęć hipoterapii.

Hotel angażuje się również w innego rodzaju działalność prospołeczną, jak materialne wspieranie Stowarzyszenia MONAR, czy Szpitala Dziecięcego w Krakowie-Prokocimiu.

Jak widać, przykłady tego typu działań można mnożyć. Polska branża hotelarska coraz częściej wyciąga dłoń w stronę potrzebujących. Fakt, że nie pozostajemy obojętni na krzywdę innych – szczególnie najmłodszych, to oznaka dojrzałości i wielkiej empatii polskich hotelarzy, czego im z całego serca gratulujemy.

SHARE:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Brak komentarzy

Przykro nam, w chwili obecnej nie ma możliwości dodania komentarza.

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail