Menu
Close

Rejestracja

Close

Eventy hybrydowe – a co to takiego?

eventyhybrydowe

14 maj Eventy hybrydowe – a co to takiego?

Technologia wtargnęła do powszedniego życia, przeplatając się z codziennymi czynnościami. Jest wszędzie – w pracy, w domu,
na przebieżce w parku, gdzie liczy nam spalone kalorie. Na dobre zadomowiła się również w branży eventowej.

Co więc robi technologia w branży eventowej? Praktycznie wszystko. Z jednej strony zapewnia wszelkiego rodzaju oprogramowanie
i aplikacje konferencyjne, które pozwalają znaleźć właściwy obiekt na wydarzenie, porównać i wybrać, a nawet – jak ma to miejsce w przypadku platformy meeting.pl – dokonać zakupu. Technologia ułatwia także rejestrację uczestników, stały kontakt z nimi podczas eventu, informowanie ich o bieżących zmianach w agendzie spotkania. Z drugiej strony technologicznie zabezpieczone jest samo spotkanie, w tym m.in. jego oprawa multimedialna.

Technologia skraca czas pracy, pozwala zaoszczędzić budżet, a nawet zmniejsza dystans – dosłownie.
Połączenie spotkania twarzą w twarz z tele lub videokonferencją, dzięki czemu prelegent z Auckland w Nowej Zelandii prowadzi wykład dla gości zebranych w hotelu w Gdyni, nie jest co prawda niczym nowym, ale coraz bardziej popularnym. Internet szerokopasmowy wiele spraw uprościł, umożliwił i przyśpieszył. Jakość przekazu jest praktycznie bez zarzutu.

Zacznijmy jednak od etymologii. Słowo „hybryda” wywodzi się od łacińskiego słowa „hybrida”, co oznacza „mieszaniec”. Ważne jest to o tyle, że oddaje w pełni to, co nazywamy eventami hybrydowymi – pomieszanie klasycznego eventu ze spotkaniem on-line.

Rozwiązania hybrydowe mają zastosowanie w różnych gałęziach gospodarki. Najbardziej popularnym jest najpewniej silnik hybrydowy, jaki dawno temu zaoferowała Toyota, oddając w ręce klientów niezbyt kształtnego Priusa.
W branży eventowej hybryda przybrała o wiele ładniejsze kształty. Zgrabnie łączy różne formy przekazu jakimi są: rozmowa twarzą w twarz, videokonferencja, a coraz częściej również hologramy. Co ciekawe, pojęcie „eventów hybrydowych” nie jest rozpowszechnione w naszym kraju. Na hasło „eventy hybrydowe” Google zwraca jedynie 4 wyniki w organicznych wynikach wyszukiwania. „Hybrid event” to już 47 900 odpowiedzi wyszukiwarki.

Połączenie spotkania „na żywo” ze spotkaniem wirtualnym stało się popularnym rozwiązaniem stosowanym jako sposób zwiększenia liczby uczestników w eventach tradycyjnych, przy utrzymaniu relatywnie niskich kosztów. Ten typ wydarzeń umożliwia również uczestnictwo w spotkaniu osobom z całego świata, które nie mogą fizycznie wziąć udziału w wydarzeniu z różnych względów. Chodzi tu zarówno o kwestie podróży – odwołane loty spowodowane złą pogodą, naturalnymi katastrofami, jak np. trzęsienie ziemi czy pył wulkaniczny, uniemożliwiający komunikację lotniczą, jak i preferencje osobiste –  w tym chęć ograniczenia swojego „śladu węglowego” (carbon footprint).  Eventy hybrydowe wpisują się tym samym w koncepcję spotkań ekologicznych.

Wirtualna obecność nie ogranicza praktycznie możliwości uczestnika takiego eventu. Może on mieć dostęp do tych samych narzędzi, z jakich korzystają osoby zgromadzone w sali konferencyjnej. Ma również możliwość zadawania pytań, czy komunikacji z pozostałymi uczestnikami spotkania za pomocą specjalnie zaprojektowanych chatów. Jeżeli pojawi się taka potrzeba może także wziąć udział w głosowaniu, odbywającym się podczas konferencji, czy wypełnić ankietę dla uczestników. Wszystko odbywa się w czasie rzeczywistym. Wśród popularnych eventów, które stosują z sukcesem tego typu rozwiązania, wymienić można np. Barcamp’y, znane na całym świecie.

Eventy hybrydowe to również doskonała alternatywa dla niewielkich przestrzeni. Audytorium może być o wiele szersze niż pozwalają na to warunki danej sali konferencyjnej. Przekaz video pozwala wziąć udział w spotkaniu nieograniczonej liczbie uczestników. Jak widać, ten mieszany typ spotkania ma same zalety. Oszczędność czasu, oszczędność pieniędzy, zdecydowanie większy zasięg, aż w końcu przesłanki ekologiczne, którymi kierują się niektórzy uczestnicy.

SHARE:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Brak komentarzy

Przykro nam, w chwili obecnej nie ma możliwości dodania komentarza.

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail