Menu
Close

Rejestracja

Close

Innowacyjne rozwiązania technologiczne w hotelach

innovation

08 kwi Innowacyjne rozwiązania technologiczne w hotelach

Rosnąca konkurencja, zwiększająca się świadomość organizatorów, a co za tym idzie wzrost wymagań, sprawiają, że hotele, aby sprostać oczekiwaniom rynku, muszą nadążać za dynamiką zmian, wychodzić naprzeciw potrzebom i wymaganiom, niezmiennie urozmaicać swoją ofertę. Obecnie sprowadza się to w dużej mierze do wprowadzania szeroko pojętych innowacji.

Pod pojęciem innowacje w hotelach kryje się wyjątkowo bogaty zakres tematyczny. Innowacyjność dotyczyć może naprawdę wielu obszarów –  od architektury i wyposażenia, przez zarządzanie obiektem, po promocję i dodatkowe aplikacje, coraz częściej oferowane przez hotele.

Nowatorskie rozwiązania

Kwestia innowacyjności wręcz sama nasuwa się w kontekście rozwiązań informatycznych. Nowoczesne oprogramowanie ma na celu usprawnienie zarządzania zarówno przychodami  – revenue managment system, jak i siecią hoteli – property management systems.
Sprawne zarządzanie jest kluczowe, dlatego wiele obiektów sięga po spersonalizowane oprogramowanie, które ułatwia im bezpieczne
i płynne funkcjonowanie.

Innowacje to również doskonały sposób, aby się wyróżnić. Oryginalne planowanie przestrzeni, dostarczanie rozwiązań, atrakcji i wrażeń, których nie proponują inne obiekty może okazać się receptą na sukces.

Hotele stale urozmaicające swoją ofertę, mają większą siłę przyciągania, niż obiekty, które nie dbają o rozwój –  zarówno własny
jak i swoich gości. Umiejętność adaptacji jest obecnie po prostu konieczna. To hotel musi dostosować się do wymagań organizatora
i uczestników, nigdy odwrotnie. Niezbędna jest więc analiza trendów i podążanie za nimi.

Dostęp do nowoczesnych technologii nie stanowi obecnie żadnego problemu. Wiedzieć jedynie należy jak można je wdrożyć
i wykorzystać, aby choć zbliżyć się do sukcesu. Warto również szukać inspiracji za granicą i korzystać ze sprawdzonych wzorców.

Aplikacje rezerwacyjne

Oczekiwania klientów nieustannie ewoluują. Goście chcą mieć stały dostęp i możliwość zarządzania swoją rezerwacją z urządzeń mobilnych.  O innowacyjną aplikację, spełniającą oczekiwania nawet tych najbardziej wymagających, zadbała sieć Best Western France.
Aplikację można ściągnąć jako potwierdzenie rezerwacji. Goście mają jednocześnie dostęp do kilku narzędzi, takich jak szczegóły oferty hotelowej: śniadanie, spa, centrum biznesowe; a także prognozy pogody i informacji lokalnych – wyświetlanych na mapie, dostępnych również offline. Do tego dochodzi możliwość pisania wiadomości z usługą tłumaczeń, rezerwacja pokoi, transferu, spa, jak również mobilny kiosk z gazetami.
Aplikacja okazała się dobrym rozwiązaniem dla obu stron. Dla hotelu to cenne wsparcie w identyfikacji potencjalnych potrzeb związanych z pobytem, a także możliwość szybkiego reagowania na ewentualne problemy. Dla gości to komfort i odczuwalna troska okazywana przez hotel.

Podobne rozwiązanie zastosowała sieć Hilton Worldwide udostępniając aplikację, która ułatwia gościom wybór i rezerwację pokoju wraz ze wszelkimi udogodnieniami, likwidując przy tym problem oczekiwania na przygotowanie pokoju, czy niezadowolenie z jego lokalizacji, jako, że to sam klient wybiera dla siebie konkretny pokój, zaznaczając w aplikacji jego lokalizację.

Coś nowego i oryginalnego

Mimo ponad osiemdziesięcioprocentowej rozpoznawalności marki, hotele Scandic kojarzone były, owszem, z komfortem, ale i nudą. Zadaniem kampanii była zmiana wizerunku i przyciągnięcie uwagi. Walka z tradycją nie należała do łatwych. Aby zmienić postrzeganie hoteli, marka pokusić się musiała o odważny krok. W ten sposób powstał pierwszy mobilny hotel sieci – Scandic To Go – hotel, który można zamówić w dowolnie wybrane miejsce. Pokój hotelowy, bo tym właściwie jest Scandic To Go, ma 18 metrów kwadratowych, taras, a jego wyposażenie spełnia nowoczesne standardy sieci: darmowe wifi, klimatyzacja, i komfortowa łazienka. Pokoje wyposażone są według nowej koncepcji wystroju pokoi. Proces rezerwacji odbywa się w tradycyjny sposób. Jedyna różnica polega na tym, że to goście decydują, gdzie hotel ma stanąć.

Jednak chyba najlepszym przykładem wykorzystania innowacji w obiekcie jest NH Collection Madrid Eurobuilding.  To jeden z pierwszych obiektów na świecie, który wykorzystuje technologię na tak ogromną skalę. Wyposażanie hotelu i pomieszczeń konferencyjnych budzi podziw. Hotel zdominowany został przez inicjatywę tzw. żywego laboratorium – Living Lab. W hotelu wykorzystane zostały takie technologie jak holografia, 3D, dotykowe panele i wiele innych, które po prostu trzeba zobaczyć.

O tym, że warto sięgać po nowoczesne rozwiązania, nie trzeba nikogo przekonywać.
Nie muszą to być rozwiązania na miarę NH Collection Madrid Eurobuilding, ale z pewnością wdrażanie innowacji w poszczególnych obszarach stworzy nowy komfort, a wśród gości wywoła zadowolenie.
Photo Copyright Boegh

 

SHARE:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Brak komentarzy

Przykro nam, w chwili obecnej nie ma możliwości dodania komentarza.

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail